Tuesday, May 24, 2011

Ada aku kisahhhh!!!




Selamat tengahari dan assalamualaikum.

Sebenarnya.....

I miss being me, the old blogger yg mula dikenali ramai dan dikutuk hebat juga dalam blog PIAHZADORA kerana taksub dgn cerita handbag berjenama yg dianggap merepez je. Ya I know its merepeks but its just a hobby n hobby juga bole bertukar2 mengikut masa dan situasi. (btw I've lost track of all my handbags collection since ada anak sorang ni n dah hampir malas nk mengambil gambar closeup setiap satunya. Iya! I salute those mommies yg masih boleh belai2 their handbags dikelilingi anak-anak as for myself I da almost give up. *seriously takde masa ok!

Tapi untuk pengetahuan anda... dengan cerita handbag yg bukan-bukan itulah juga blog ini mula dikenali dan menghimpunkan teman di antara blogger lain yg sekaki dengannya dan of course mendapat lawatan tak rasmi dari bloggers bertaraf PHD juga.

Di kalangan blogger handbags, kami berkongsi hobi, bertukar-tukar cerita, berjumpa dan sebagainya sehinggalah TSUNAMI melanda dimana berlakulah perang dalaman yg i sendiri pun mcm kurang pasti bila berlakunya or etc. Rupa2nya di kalangan sahabat2 itu yg bertaraf manusia ni tidak lari dari perasaan hasad dengki, dan suka melagakan, ada yg kurang berpuas hati, maka berlakulah insiden dan cerita2 yg perit juga dibaca di status facebook dan twitter. Secara tidak langsung ramai org yg gile glamer mula mengumpulkan puaknya sendiri, dan terjadilah puak2 puaka di kalangan kami yg juga wallahualam saya pun tak pasti siap presidennya???... ok la kalau kamu ingin vote yg byk, nk glamer n nk jadi trendsetter di dunia yg serba pura-pura ini, maka amiklah award itu! ops terlebih sudah! jgn ada di antara kamu yg pandai2 membuat assumption sendiri kerana saya bercakap untuk general ya. Tiada kena mengena dengan yg hidup atau mati *peace

Sebagai org yg malas nk kecoh2 or gila kuasa, i mengambil jalan hanya utk berdiam, rupa2nya selagi kita diam selagi itu kita dihentam, mcm2 cerita wujud di belakang esp di twitter etc di antara mereka. ok xpe la! puaskan hati kamu! Yg pasti... pengunduran dan tidak ke-aktifan i berblogging disalaherti. Ya la apa sgt dgn follower yg 100+ ni. Mmg dianggap ciput aje berbanding dgn blog2 mereka yg gah. Ok u win! la Salute sama u! *blows nails*

Ya la, sebagai manusia biasa, kita tidak dapat memenuhi kehendak semua pihak, jadila diri sendiri dan apa kudrat kita untuk melawan mereka... contohnya seperti juga hak sebagai rakyat Malaysia ni, kalau u pro BN mesti u sokong habis habis2 but kalau u pro parti pembangkang, sape lah suara kita utk bising di bawah pemerintahan kerajaan BN yg sediaada di Msia bertahun2 lamanya walaupun berlaku byk perkara yg kita kurang senang dengannya. Ya mereka berkuasa! kuasa penentu segalanya, jadi sebagai rakyat duduk senyap la n nikmatila fasiliti yg ada yg disediakan kerajaan. takan nk berhijrah plak kan kan.keadaan sama berlaku dlm dunia blogging! Jadi sebagai blogger yg sememangnya minat berblogging, rasanya i x seharusnya patah semangat, biarkanlah mereka dengan kerja dan aktiviti mereka atau dengan kata lain....

if u can't beat them...u join them!

if u can't join them...u better avoid them!!! larikkk

And this is what i'm doing now, avoid mana2 yg da tersalah sangka pd diri i. Insyallah rezeki dan sahabat ada dimana-mana. Kualiti dalam diri seseorang sahabat bukanlah dinilai dari kuantiti. Maka dalam bersahabat dan menjalinkn silaturahim kita ambil jalan mudah.. carilah sahabat berkualiti yg dapat membantu kamu dari segi dunia dan akhirat dan jauhilah mereka yg membawa kamu ke jalan kemaksiatan. I tahu ramai di luar sana yg masih sudi membaca nukilan tak seberapa gempak dari empunya blog ini. Terima kasih kerana masih di sini :)

Kepada sahabat2 lama blogger, I berterima kasih dan amat merindui persahabatan kalian semua walaupun kita telah dipisahkan oleh beberapa situasi yg dianggap kurang matang dan kepada yg baru menjadi follower saya ucapkan terima kasih kerana sudi mengikuti blog ini. Insyallah I akan terus berblogging business internet yg i ceburi, tentang handbags yg sinonim dgn diri ini, isu2 kehidupan semasa, dan juga diselang seli dengan gossip yg diharap menyenangkan hati semua.

Kepada blogger handbag tegar! teruskn blogging kalau itu cara utk expresi dirimu!

Di sini I ingin berkongsi petikan dari blog Ben Ashaari tentang prinsip berblogging dan kepada para blogger semua, teuskan berblogging kalau itu adalah minatmu. Good luck!

Kepada yg masih baru dlm dunia blogging teruskan niat anda...kerana Msia adalah negara demokrasi!

A very interesting story/tips to share with ;) Jom baca!

Aku ada terima satu mesej dari rakan blogger di FB aku ... bertulis begini ..

"Salam ben..

maaf ganggu ben. saya sedih lah. semalam saya ada post entry baru. lepas tu ada seorang laki ni tiba-tiba je kutuk saya habis2. dia kata blog saya blog paling bodoh dalam dunia.

lepas tu dia cakap macam2. saya tak tahu dia siapa. so saya tutup blog saya. tapi saya dah minat blogging..what should i do ye ben? just nk minta pendapat since ben dah lama dalam bidang ni .. "

Hurm...macam macam perangai .. Sebenarnya aku tau satu hari nanti pasti akan ada pengkritik tak bertauliah lagi tak bertamadun akan singgah di blog blog yang sedang meningkat naik .. .cuma masa je tak tau ..

Maka rakan blogger yang aku kenali ni pon akhirnya kena ... Tak pe.. jgn risau .. ini semua akan mematangkan kita .. lagi best nak berblog kan ? hahhaha..

Aku pernah kena dulu , semalam dan sekarang .. Ada je tak puashati dengan aku .. Sedangkan aku tak g jentik pon telinga diorng .. diorng lak terlebih beria nak hingar kat telinga aku ni.. Pakai earphone , selesai !

Apa yang berlaku sebenarnya adalah bisikan syaitan.. Syaitan membisik di telinga sorang lagi agar mematahkan semangat rakan kita tu.. dan sekor lagi syaitan menggunakan walkie talkie berhubung memberitahu bahawa tugasnya di sana dan selesai dan tugas berikutnya adalah mematahkan semangat juang rakan blogger kita ni ..

Haaa.. mengarut dah tu kan ? Tapi begitu la.. ni semua keje syaitan.. yang terpengaruh pon satu hal gak.. gelak gembira melihat kawan mereka ni murung.. suka hati sangat.. hehehe... dapat dosa tau selain dari gembira tu.. kena mintak maaf balik nanti kat si polan tersebut ..

OK... bila blogger kena begini , ini tandanya blog kita semakin dikenali ramai ... Inilah risikonya .. kita kena bersedia dari segi mental dan juga fizikal... haaa...

Jangan putus asa.. mmg mereka nak tengok kita putus asa .. Kenapa ? supaya mereka boleh naik dengan gembiranya.. Sekarang ni , mereka rasa kita macam penghalang mereka .. haaaa.. fikirkan gitu..

Apa yang perlu kita buat .. senyum .. senyum... Jangan layan.. bila ada komen negatif , jgn approve.. jgn baca.. terus delete.. dan jangan fikirkan ..

Seperkara lagi ... kalau rasa tak kenal jiwa dan semangat tu , buang shoutbox korang ... mereka akan attack kat situ gak.. hehehe.. kalau rasa mantap .. ok jer ..

InsyaAllah ... kita pasti sama sama berjaya menjadi blogger yg biasa-biasa atau popular ;) *pilihan di tangan anda! (ni ayat i lah)

4 comments:

Emie. said...

oo.. rupenye begitu.. (sy cume merayap blog org jer kak).


ehh tapi sy lebih tergoda tengok gambar akak tu sebenarnye. eheheheh

Jelita78 said...

yerrrr betolllll..
pedulikkan jer!

alaaaa, sebenarnya, bukan saje blogger kena hentam, tapi leave comment kat blog org pon kena hentam gak!
mcm i ni..
susah gak sbb kekadang cara kita tulis tu, bila kita cakap dgn mulut, mcm bunyi gelak, tapi dia baca as perli.. habis laa aku kena marah sampai terus dia delete list blog link aku at her blog..
sekali ngn kengkawan dia pon camtu gak..
tobat laa takmoh leave comment pendek gelak gelak.. org tak paham!

biar merapu panjang berjela.. hati pon puas!

keep up the love for bags!
it keeps us alive!

YANI SLiM said...

emie, hehehe tergoda ek! silakan...

jelita : ya u, sabar je la. manusia ni, rambut sama hitam n hati lain2. kita redha saje la. mayb Allah lebih tahu apa yg terbaik utk kita :)

eamy milea said...

ader gak dih manusia camtu..sengal tul...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...