Thursday, May 21, 2009

K-Link International-Chlorophyll Health Drink (rahsia kami)


Untuk jaminan kesihatan yang berpanjangan, saya syorkan pengambilan minuman kesihatan ini (walaupun anda adalah tergolong di dalam golongan yg tidak langsung melakukan aktiviti riadah, kerana saya juga telah menggunakannya dalam jangka waktu yang panjang kerana saya bukan kaki sukan)

Bermula dr kesihatan ibu yang kurang kerana mengalami sakit pinggang yang berpanjangan atas faktor usia dan aktiviti seperti mencuci, menyapu dan sebagainya yg sering dilakukan sebagai surirumah, ibu telah terdorong utk mengambil produk ini dan alhamdulillah kesakitan telah tiada dan tahap kesihatan ibu bertambah baik.

Dalam usia 60 tahun beliau masih boleh berjalan satu pavilion dan klcc tanpa mengeluh dan menjaga cucu. Tekstur kulit semakin bersih dan pigmentasi dimuka berkurangan. (kulit badan dan muka yang masih anjal dlm usia 60 tahun)

Bersih dari rekod diabitis, dan darah tinggi berbanding dengan orang yang seusianya.

Ayah juga telah mencuba produk ini semasa beliau terlibat dalam kemalangan. Kemalangan tersebut menjadikan beliau derita sakit lutut serta mendapat luka yang agak lama dilutut utk seorang pengidap diabitis. Setelah mencuba produk ini, luka dikakinya cepat sembuh, tahap gula dalam darah juga berkurangan. Alhamdulillah beliau kini bole berjalan dan melakukan aktiviti harian seperti biasa.

Sesuai juga utk kanak-kanak seawal usia satu tahun kerana saya telah menggunakannya ke atas anak saudara perempuan saya. walaupun beliau agak lambat utk berjalan dan tumbuh gigi, produk ini telah menjadikan IQnya cerdas kerana beliau faham apabila kita berinteraksi dengan beliau seperti memasukkan ear-piece ipod ke dalam telinga seperti mana org dewasa melakukannya. mengambil kedua tangkai handbag dan memasukkan ke dalam tangan untuk menjinjing seperti orang dewasa. Bak kata semua yg kita dilakukan, beliau dengan cepat belajar dan akan meniru gaya org dewasa dan ini menunjukkan tahap pemahaman dan interaksi beliau adalah cergas dalam usia genap setahun, beliau juga pandai menyuai padan alhpabet yg diajukan serta gambar yg ditunjukkan kpd beliau dan saya percaya bahawa ramai ibu bapa di luar sana akan merasa teruja utk melihat perkembangan anak mereka seawal usia dan insyallah degan berkat usaha kita mengajar serta memberi pemakan yg baik kepada anak2 serta air kesihatan ini (hanya setitik dicampur dengan air masak ke dalam botol minuman air) sehari utk tahap kecerdasan yang baik.

Baik juga utk para perokok yg sering kehilangan vitamin dlm badan kesan dari pengambilan rokok yang berpanjangan. Dengan pengambilan minuman ini ianya menyamai 1kg pengambilan sayur-sayuran dan dapat menggantikan vitamin yg hilang dalam diri perokok.

Bagi penderita penyakit 'gout' yang berpanjangan dan sehingga kini belum bertemu jalan penyelesaian. Produk ini telah dicuba ke atas sepupu saya yang menetap di Singapura. Beliau menderita gout pada usia 35 tahun dan penyakit itu menyukarkan pergerakan beliau apabila ianya menjadi semakin kritikal. Beliau mencuba produk ini dan dalam masa 1 minggu, keadaan gout pulih seperti sediakala dan beliau dapat berjalan semula. Berat badan juga menjadi stabil dan memberikan keyakinan kepada beliau utk keluar dan berjumpa org ramai. Facebook : Rita Yunus

Saya juga mengambilnya utk mengekalkan tahap kesihatan dan bentuk badan serta mendapat kulit yang 'flawless' tanpa makeup berlebihan. Pigmentasi berkurangan dan tahap penglihatan yang terang.

Apa lagi boleh saya katakan...cuba dulu baru tahu!!!

DISYORKAN PENGAMBILAN SEBELUM TIDUR MALAM : SATU SUDU BESAR DICAMPURKAN BERSAMA 250ML AIR MASAK, DIKACAU DGN SUDU PLASTIK SEBELUM DIMINUM

Testimonial ini adalah berdasarkan pengalaman yg diambil dari ahli keluarga terdekat saya, insyallah saya akan sertakan gambar dan video dalam entry yang akan datang.

Yang baik itu datang dr Allah dalam pelbagai cara dan yang buruk itu adalah dari kealpaan serta kekilafan diri kita sendiri.



Products - Health Drink - K-LIQUID CHLOROPHYLL - RM61.50 (HALAL IFANCA)

K-Liquid Chlorophyll’s three main benefits:
Cleansing - refers to detoxification and eliminating impurities from our body.
Regulating - balances the hormones, acid and alkaline in our body.
Nourishing - provides nutrients for healthy blood to increase the oxygen level and red blood count.

What is Chlorophyll?
Chlorophyll is life’s natural elixir contained in the green pigment of plants. In the process known as “photosynthesis”, chlorophyll in green plants traps and stores the energy of sunlight, together with carbon dioxide in the air, water and minerals from the soil to produce food. The energy is required to convert water and carbon dioxide into glucose – the chief source of energy for living organisms.

Why choose Alfalfa?
Alfalfa is chosen because it contains 4 times the chlorophyll of other vegetables. Its roots grow deep into the soil to absorb minerals like calcium, iron, magnesium and etc.

One table spoon of K-Liquid Chlorophyll is equivalent to 1 kg of vegetable consumption. It is a natural source of nutrient that is vital in stimulating good health.

Fights Free Radicals to Reduce Wrinkles & Aging
The chlorophyll in alfalfa contains antioxidants, which can help reduce free radicals in our body. Free radicals weaken our body, making us more susceptible to sickness. Free radicals are an active oxidized substance, generated by our own body through metabolism (breakdown of food and oxygen), that will destroy protein, lipid and DNA. It will affect normal cells to change and cause various diseases in the human body. Free radicals are a major contributor to ageing.

Chlorophyll is rich in:
Zinc –Zinc combines with vitamin A to promote good health
Selenium –Protects and energizes body cells
Vitamin E –Anti-ageing, nourishes skin and keeps the brain active
Vitamin C –Increases alertness and possesses anti-cancer properties
Vitamin A –Strengthens the heart’s function and improves vision.

Other nutrients include protein, biotin, folic acid, pantothenic acid and minerals such as calcium, cobalt, chromium, phosphorus, silicon, potassium, manganese, magnesium and iron.

Promotes Cell Regeneration and Boosts the Immune System
Dr. Richard Willstatter and Dr. Hans Fisher have in 1915 and 1930 respectively received the Nobel Prize in Medicine and Chemistry for discovering the molecular structure of human red blood cells and chlorophyll. Due to this, chlorophyll is shown to promote cell regeneration and reproduction as well as assist in building up the immune system.

Blood Production Property
Nobel Prize recipients, Dr. Richard Willstatter and Dr. Hans Fisher further discovered that the only difference between red blood cells and chlorophyll is that chlorophyll has a magnesium atom in its nucleus while red blood cells have iron. Thus, chlorophyll can help in cases of anemia and other blood deficiency conditions.

Cleanses Body of Pesticides and Drug Residue Toxins
Nutritionist Prof. Bernard Jensen pointed out that chlorophyll is effective in reducing toxin caused by pesticides and drug residue by purging them from the body. He further observed that healthy people generally have higher blood counts compared to the sick. However, after high consumption of chlorophyll, the sick showed an increase in blood count and improved health.

Reduces the Body’s Problems
Scientist Offen Krantz found that chlorophyll is highly beneficial to patients with stomach ulcers. Chlorophyll complements the medication prescribed by doctors for stomach ulcers.

Improves Skin Problems, Beautifies Complexion
The New England Medical Journal reported that chlorophyll can help in controlling skin problems and internal infection. The American Journal of Surgery published findings by Temple University on the use of chlorophyll to treat surgical wounds and other similar conditions. (Source from K-Link website) -google-

Please email to snowhite@gmail.com/ ym - yanie_mh or call 012 2048141 for further enquiries


4 comments:

Anonymous said...

Salam;

Yani, ada approved HALAL from JAKIM?

YANI SLiM said...

salam, ada logo HALAL Infanca International

Roz Razalli said...

salam...

org nak pregnant/ tgh pregnant, boleh minum tak? camana nak order?

Thanks

Anonymous said...

macam ne nak order?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...